- A. Communicatieleer
- 1. Uitgangspunten
- 1.1 Belangen
- 1.2 Context
- 1.2.1 Contextuele kennis
- 1.2.2 Pers.waarden
- 1.3 Cultuur
- 1.4 Perspectief
- 1.5 Positie
- 1.6 Succescriteria
- 1.7 Wederkerigheid
- 1.8 Interactiviteit
- 1.9 Randvoorwaarden
- 2. Ordenen
- 2.1 Begrippen
- 2.1.1 Info.uitwisseling
- 2.1.1.1 Comm.soorten
- 2.1.1.1.1 Symb.info V
- 2.1.1.1.2 Woorden V E T O
- 2.1.1.1.3 Paradoxale C.
- 2.1.1.2 Niveaus V E T O
- 2.1.1.3 Comm.stijlen
- 2.1.1.3.1 Rol
- 2.1.1.3.2 Hierarch.lijn
- 2.1.1.3.3 Int.organisatie
- 2.1.1.3.4 Team
- 2.1.1.4 Handelen
- 2.1.2 Kwaliteiten
- 2.1.2.1 Functionaliteit
- 2.1.3 Kwantiteit
- 2.1.3.1 Intensiteit
- 2.1.4 Doelen V E T O
- 2.1.4.1 Zakelijk V E T O
- 2.1.4.2 Expressie V E T O
- 2.1.4.3 Appeleren V E T O
- 2.1.4.4 Relaties
- 2.1.4.5 Poezie
- 2.1.4.6 Communicatie
- 2.1.4.6 Metacom.doelen
- 2.1.5 Kaders
- 2.1.6 Posities
- 2.1.7 Medium V E T O
- 2.1.8 Com.voorwaarden
- 2.2 Modellen
- 2.3 Theorieen
- 2.3.1 Interactietheorie
- 3. Levensloop
- 3.1.1.2.3.5 Vervolg
- 4. Historie
- 4.1 Grondslagen
- 4.1 Tijdsbeelden
- 4.1.1 50-60
- 4.1.2 70-80
- 4.1.3 1990-2000
- 4.1.4 21th century
- 4.1.5 Medical education
- 4.1.5.1 Knowledge cent.
- 4.1.5.2 Problem based
- 4.1.5.3 Postgrade
- 4.1.5.4 Competency
- 4.1.5.5 Educ. changes
- 4.2 Wouda (2014)
- 5. Contrasteren
- 5.1 Doktersperspectief
- 5.2 Patientperspectief
- 5.4.3 Motivatie
- 6. Bronnen
- Inleiding V E T O
- B. Methode
- 1. Denkwijze
- 2. Modelleringswijze
- 2.2.1 VPRO-model
- 2.2.2 Interview-model
- 2.2.3 RULO-model
- 2.2.4 SDM-model
- 2.2.5 Dialoog-model
- 2.2.6 Discussie-model
- 3. Werkwijze
- 3.1 Werkvormen
- 3.1.1 Consultatie
- 3.1.1.1 Anamnese V E
- 3.1.1.2 Voorlichten V E T O
- 3.1.1.2.1 Informeren V E T O
- 3.1.1.2.1.1 Zelfredzaam
- 3.1.1.2.1.2 Structureren
- 3.1.1.2.1.3 Overdrachtscrit.
- 3.1.1.2.1.3.1.1 VPRO-M.
- 3.1.1.2.1.4 Uitvoeringsverm.
- 3.1.1.2.2 Steunen V E T O
- 3.1.1.2.2.1 Emotionaliteit E T
- 3.1.1.2.2.1.1 Waar E T
- 3.1.1.2.2.1.2 Herbeleving E T
- 3.1.1.2.2.1.3 Kortzichtig E T
- 3.1.1.2.2.2 Meewerken
- 3.1.1.2.2.2.1.5 Ongepast
- 3.1.1.2.2.3 Herkenning V E T
- 3.1.1.2.2.3.1 Eigen emo E T
- 3.1.1.2.2.4 Neutraliseren E T
- 3.1.1.2.3 Casus
- 3.1.1.2.3 Slecht-nieuws V E T O
- 3.1.1.2.3.1 Zelfredzaam
- 3.1.1.2.3.2 Neutraliseren
- 3.1.1.2.3.2.1 Kort V E T O
- 3.1.1.2.3.2.1 Voorbereiding
- 3.1.1.2.3.2.3 Verwerking V E T O
- 3.1.1.2.3.2.4 Houvast V E T O
- 3.1.1.2.3.2.5 Vervolg V E T O
- 3.1.1.2.3.3 Verwerkingscriteria
- 3.1.1.2.3.4 Uitvoeringsv.
- 3.1.1.2.3.6 Zelfzorg
- 3.1.1.2.4 Adviseren V E T O
- 3.1.1.2.5 Compliance V
- 3.1.1.2.6 Instrueren V E T O
- 3.1.1.2.7 Counseling V E T O
- 3.1.1.2.7.1.Ratio V E T O
- 3.1.1.2.7.2 Begeleiden
- 3.1.1.2.7.2.1 Duidelijk V E T O
- 3.1.1.2.7.2.2 Stimuleren V E T O
- 3.1.1.2.7.2.3 Toelichten V E T O
- 3.1.1.2.7.2.4 Persoonlijk V E T O
- 3.1.1.2.7.3 Twee-K. V E T O
- 3.1.1.2.8 Dienstverlening V E T O
- 3.1.1.2.8.1 Empoweren V E T O
- 3.1.1.3 Overleggen
- 3.1.1.3.1 De ander V E T O
- 3.1.1.3.2 Uw standpunt V E T O
- 3.1.1.3.3 Samenwerken V E T O
- 3.1.1.4 Voorwaarden V E T O
- 3.1.1.4.1 Zelfwerkzaam V E T O
- 3.1.1.4.2 Maatwerk V E T O
- 3.1.1.4.3 Cultuur V E T O
- 3.1.1.4.3.1 The medium
- 3.1.1.4.3.2 Sociale druk
- 3.1.1.4.4 Logistiek V E T O
- 3.1.1.4.4.1 Ruimtes V E T O
- 3.1.1.4.4.2 Direct V E T O
- 3.1.1.4.4.3 Indirect V E T O
- 3.1.1.5 Continuiteit
- 3.1.2 Vergaderen V
- 3.1.2.1 Groepen
- 3.1.2.1.1 Taakfunctie
- 3.1.2.1.2 Werkklimaat
- 3.1.2.1.3 Problemen
- 3.1.2.1.3.1 Miscomm.
- 3.1.2.1.3.2 Patronen
- 3.1.2.1.4 Verenigen
- 3.1.2.1.5 Richten
- 3.1.2.1.6 Mobiliseren
- 3.1.2.1.7 MDO
- 3.1.2.2 Groepsrollen
- 3.1.2.2.1 Taakrol
- 3.1.2.2.2 Procesrol
- 3.1.2.2.3 Disfunct.rol
- 3.1.2.2.3.1.1.2 Layout
- 3.1.2.2.3.1.7.1 Niveau
- 3.1.2.2.4 Balans
- 3.1.2.3 Voorzitter
- 3.1.2.3.1 Voorbereiding
- 3.1.2.3.1.1 Agenda
- 3.1.2.3.1.1.1 Doelen
- 3.1.2.3.2 Structureren
- 3.1.2.3.3 Begeleiden
- 3.1.2.3.4 Samenwerking
- 3.1.2.3.4.1 Stimuleren
- 3.1.2.3.5 Positie
- 3.1.2.3.6 Uitstraling
- 3.1.2.3.7 Ingrijpen
- 3.1.2.4 Notulist
- 3.1.2.4.1 Fouten
- 3.1.2.4.2 Faciliteren
- 3.1.2.5 Structureren
- 3.1.2.6 Problemen
- 3.1.2.6.1 Voorwaarden
- 3.1.2.6.2 Emoties
- 3.1.2.6.3 Miscomm.
- 3.1.2.6.4 Technieken
- 3.1.2.6.5 Vergadertijger V
- 3.1.2.7 Tips
- 3.1.3 Feedback V E T O
- 3.1.3.1 Feedback krijgen E
- 3.1.3.2 Feedback geven V E
- 3.1.3.3 Verstoringen E
- 3.1.3.3.1 Oorzaken
- 3.1.3.4 Kritiek V E
- 3.1.3.4.1 Fouten
- 3.1.3.4.1 Leerzaam E
- 3.1.3.4.1.1 Pro-actief E
- 3.1.3.4.1.1.1 Initiatief
- 3.1.3.4.1.1.2 Reactief
- 3.1.3.4.1.3 Amoreel
- 3.1.3.4.2 Kritiek krijgen E
- 3.1.3.4.2.1 Weigeren
- 3.1.3.4.3 Kritiek geven
- 3.1.3.4.4 Niveaus
- 3.1.3.5 Oefenen
- 3.1.3.6 Feedforward
- 3.1.4 Conflicthantering V E
- 3.1.4.2 Strikte aanpak
- 3.1.4.2.1 Basisposities
- 3.1.4.2.1.1 Opgeven
- 3.1.4.2.1.2 Opleggen
- 3.1.4.2.1.3 Toegeven
- 3.1.4.2.2 Onbegrip
- 3.1.4.2.3 Slecht-nieuws
- 3.1.4.3 Doseren
- 3.1.4.4. Ik-vorm
- 3.1.4.5 Op niveau
- 3.1.4.6 Diagnostiek
- 3.1.4.7 Greep houden
- 3.1.5 Dialoog
- 3.1.5.1 Wederkerigheid
- 3.1.5.2 Onbevooroord.
- 3.1.5.3 Vragen
- 3.1.6 Discussieren
- 3.1.7 Presenteren
- 3.1.7.1 Overtuigingsk.
- 3.1.7.1.1 Bouwstenen
- 3.1.7.1.2 Logica
- 3.1.7.1.3 Fouten
- 3.1.7.1.4 Sympathie
- 3.1.7.1.4.1 Duidelijkheid
- 3.1.7.1.4.2 Belonen
- 3.1.7.1.4.3 Twee kanten
- 3.1.7.1.4.4 Humor
- 3.1.7.1.4.5 Angst
- 3.1.7.1.4.6 Geloofwaardig
- 3.1.7.1.4.7 Anderen
- 3.1.7.1.4.8 Rolmodel
- 3.1.7.2 Verhaal
- 3.1.7.2.1 Spreekstijl
- 3.1.7.2.2 Stemgebruik
- 3.1.7.2.3 Oogcontact
- 3.1.7.2.4 Houding
- 3.1.7.2.5 Uiterlijk
- 3.1.7.2.6 Voorbereiding
- 3.1.7.3 Publiek
- 3.1.7.3.1 Aandachtspunten
- 3.1.7.3.2 Praktisch
- 3.1.7.3.3 Doelgroep
- 3.1.7.4 Voorbeelden
- 3.1.7.6 Casus
- 3.1.8 Gezamenlijk besluiten
- 3.1.8.1 Verhelderen
- 3.1.8.2 Beoordelingscriteria
- 3.1.8.3 Brainstormen
- 3.1.8.4 Beoordelen
- 3.1.8.5 Begeleiden
- 3.1.8.6 Anticiperen
- 3.1.8.7 Evaluatie
- 3.1.9 Onderhandelen
- 3.1.9.1 Strategisch
- 3.1.9.1.1 Ik-vorm E
- 3.1.9.1.2 Redelijk
- 3.1.9.1.3 Constructief
- 3.1.9.1.4 Tips en trucs
- 3.1.9.2 Verleiden
- 3.1.9.3 Rondes
- 3.2 Gespreksvaardigheden
- 3.2.1 Luistervaardigheden
- 3.2.1.1 Actief luisteren
- 3.2.1.2 Explorerend luisteren
- 3.2.1.3 Steunend luisteren
- 3.2.1.4 Sturend luisteren
- 3.2.2 Vertelvaardigheden
- 3.2.2.1 Motiveren
- 3.2.2.2. Structuur
- 3.2.2.2.1 Kernen
- 3.2.2.2.2 Paragraferen
- 3.2.2.3 Formulering
- 3.2.2.4 Narratief
- 3.2.2.4.1 Zes P's
- 3.2.2.5 Retoriek
- 3.2.2.6 Doseren
- 3.2.2.7 Timing
- 3.2.2.8 Psychologie
- 3.2.3 Structurerende vaardigheden
- 3.3 Gesprekstechnieken
- 3.3.01 Aandacht geven
- 3.3.02 Aanmoedigen
- 3.3.03 Agenderen
- 3.3.04 Concretiseren
- 3.3.05 Gevoelsreflectie
- 3.3.06 Hardop denken
- 3.3.07 Metacommunicatie
- 3.3.08 Mimiek
- 3.3.09 Oogcontact
- 3.3.10 Parafraseren
- 3.3.11 Ruimte bieden
- 3.3.12 Samenvatten
- 3.3.13 Stiltes hanteren
- 3.3.14 Uiterlijk
- 3.3.15 Verbaal volgen
- 3.3.16 Vragen stellen
- 3.3.16.1 Open vragen
- 3.3.16.2 Gesloten vragen
- 3.3.16.3 Doorvragen
- 3.3.16.4 Kwaliteit
- 3.3.16.4.1 Journalistiek
- 4. Beheerwijze
- 4.1 Structureren V E T O
- 4.1.1 Introductie
- 4.1.2 Kernen
- 4.1.3 Paragraaf
- 4.1.4 Afronding V E
- 5. Ondersteuningswijze
- 5.1 AV-middelen
- 5.2 Beelden
- 5.3 Checklist (inhoud)
- 5.4 Checklist (betoog)
- 5.5 Checklist (vorm)
- 5.6 Tips
- Inleiding methode V E T O
- x.2.4.1 Overlegstructuur
- x.2.7.7 Hulpmiddelen
- x.3.1.1.2.1.4 Hulpmiddelen V E T O
- x.3.1.1.2.1.4.1 Juistheid
- x.3.1.1.2.1.4.2 Steun ervaren
- x.3.1.1.2.1.4.3 Informatiedrager
- C. Communicator
- D. Ervaringsdesk.
- 1. Mindmap
- 1.1 Kennisintegratie & -differentiatie
- 2. Contrasterende voorbeelden
- 2.1 Arts-patientperspectief
- 3. T.H.M.
- 4. Anderen V
- 4.1 Dag Chronisch Zieken
- 4.1.1 Wat gaat goed?
- 4.1.3 Suggesties
- 4.1.4 Thema's
- 4.2 Kinderartsen
- 4.3 Samenwerkingsperikelen
- 4.3.1 Omgaan met emoties
- 4.3.1.1 Tips inzake emoties
- 4.3.1.2 Tips inzake Regie & Grenzen
- 4.4 Zoeken naar substandaard factoren
- 4.5 SN op de werkvloer V
- Inleiding V
- E. Studiemodules
- 1. Sluiproutes
- 1.1 Onderwerpen
- 1.1.01 Bemiddelen
- 1.1.02 Delegatiegesprek
- 1.1.03 Feedback geven
- 1.1.04 Feedback krijgen
- 1.1.05 Functioneren
- 1.1.06 Onderhandelen
- 1.1.07 Presenteren
- 1.1.08 Slecht-nieuws
- 1.1.09 Smalltalk
- 1.1.10 Uitleggen
- 1.1.11 Vergaderen
- 1.2 Oefenvragen
- 2. Snelwegen
- 2.2.6.1 Toelichting AHMAS-fractaalmodel
- 3. Leerroutes
- 3.01 Conflicthantering
- 3.02 Counselen V
- 3.03. Emo. steunen
- 3.04 Feedback
- 3.05 Informeren
- 3.06 Inl. communicatieleer
- 3.07. Inl. consultV.
- 3.08 Inl. GespreksV.
- 3.09 Klachten
- 3.10 Slecht-nieuws
- 4. Leerlijn
- 4.1 C&S
- 4.2 Health Couns.
- 5. Didactische vragen
- 6. Personal academy
- AA. Aanpassen persoonlijk leerplan
- AA. feedback programmamakers
- AA. Inleiding:
- AA. Mod.
- AA. Sj. Cursus
- AA. Sj. Doelstellingen
- AA. Sj. Doelstellingen
- AA. Sj. Inhoudelijke leerstof
- AA. Sj. Tussentoets 1 V T
- Aandacht geven
- Aandacht voor de mening van de ander
- Aanpassen pers.leerplan (communicatieleer)
- Aanpassen pers.leerplan (conflicthantering)
- Aanpassen pers.leerplan (consultvaardigheden)
- Aanpassen pers.leerplan (counselen)
- Aanpassen pers.leerplan (emot.steunen)
- Aanpassen pers.leerplan (feedback)
- Aanpassen pers.leerplan (gespreksvaardigheden)
- Aanpassen pers.leerplan (informeren)
- Aanpassen pers.leerplan (omgaan met kritiek & klachten)
- Aanpassen pers.leerplan (slecht nieuws gesprek)
- Aanpassen pers.leerplan (voorlichting & begeleiding)
- Actief luisteren
- Adviseren
- Agenderen
- AIOS: achtergrondinfo C&S
- AIOS: C & S
- AIOS: printversie syllabus
- Alg.Module
- Andere aanpak kritiek
- Antwoorden bij Casus (communicatieleer)
- Begrip voor onbegrip
- Benoemen van emoties
- Bestuderen
- Bevattingsvermogen
- Bodem van eerdere ervaringen
- C&S-cursus (ELO)
- C&S-cursus (ELO)
- C&S; doelstelling
- Casus (communicatieleer) V
- Casus (conflicthantering)
- Casus (consultvaardigheden) V
- Casus (counselen) V
- Casus (emot. steunen)
- Casus (feedback)
- Casus (gespreksvaardigheden) V
- Casus (informeren)
- Casus (omgaan met kritiek & klachten)
- Casus (slecht nieuws)
- Casus (voorlichting & begeleiding)
- Casus 1: 35 jaar, wat nu?
- Casus 2: een cadeautje
- Casus 3: een roze wolk
- Checklist GC
- Communicatie
- Communicatie als professioneel hulpmiddel V
- Conflict hanteren
- Context
- Definitie en belang V
- Definitie en belang communicatieleer
- Definitie, belang en functies van communicatie
- Diagnostiek in conflicten
- Doseren en herhalen
- Eigen mening (kort) verwoorden
- Eindtoets (communicatieleer) V T
- Eindtoets (conflicthantering)
- Eindtoets (consultvaardigheden)
- Eindtoets (counselen) V T
- Eindtoets (emot.steunen) V
- Eindtoets (feedback)
- Eindtoets (gespreksvaardigheden)
- Eindtoets (informeren)
- Eindtoets (omgaan met kritiek & klachten)
- Eindtoets (slecht nieuws gesprek)
- Eindtoets (voorlichting & begeleiding)
- Emoties
- Emoties hanteren
- Emoties versimpelen het oordeel
- Emoties werken blikvernauwend
- Emoties worden herbeleefd
- Emoties zijn kortzichtig
- Emoties zijn realiteit
- Empowerment
- Entreetoets (communicatieleer) V T
- Entreetoets (conflicthantering)
- Entreetoets (consultvaardigheden) V T
- Entreetoets (counselen) V T
- Entreetoets (emot. steunen) V
- Entreetoets (feedback)
- Entreetoets (gespreksvaardigheden) V T
- Entreetoets (informeren)
- Entreetoets (omgaan met kritiek & klachten)
- Entreetoets (slecht nieuws)
- Entreetoets (voorlichting & begeleiding)
- Evaluatie
- Evaluatie
- Evaluatie werkwijze
- Fase 1: Het slechte nieuws meedelen
- Fase 2: Helpen bij het verwerken
- Fase 3: Houvast bieden
- Fase 4: Het vervolg bespreken en het gesprek beëindigen
- Fase 4: Vervolg bespeken en het gesprek beeindigen
- Feedback
- Feedback
- Feedback
- Feedback
- Feedback
- Feedback
- Feedback (consultvaardigheden)
- Feedback (counselen)
- Feedback aan docent
- Feedback aan docent
- Feedback geven E T
- Feedback geven
- Feedback krijgen
- Ga adequaat om met kritiek
- Gesprek met de klager
- Gesprek met de klager
- Gespreksonderwerpen V
- Greep houden op het gesprek
- GT: Aandacht geven V
- GT: Concretiseren V
- GT: Doorvragen V
- GT: Gesloten vragen V
- GT: Gevoelsreflectie V
- GT: Metacommunicatie V
- GT: Non-verbale aanmoedigingen V
- GT: omstandigheden optimaliseren
- GT: omstandigheden optimaliseren
- GT: Oogcontact en gelaatsuitdrukking V
- GT: Ruimte bieden V
- GT: Samenvatten V
- GT: verbaal volgen V
- GT: vragen stellen V
- GV: Explorerend luisteren V
- GV: Inleiding V
- GV: Luistervaardigheden V
- GV: Steunend luisteren V
- Herkennen van emoties
- Hints bij casus
- Hints bij casus (gespreksvaardigheden)
- Houding en beweging gebruiken
- Houding en beweging gebruiken
- Implementatie, evaluatie en verslaglegging V
- Inadequate reacties op emoties
- Informatieverwerking
- Informeren
- Informeren
- Inhoud van de uitleg
- Inhoudelijke leerstof : feedback
- Inhoudelijke leerstof counselen
- Inhoudelijke leerstof slecht nieuws gesprek
- Inhoudelijke leerstof slecht nieuws gesprek
- Inhoudelijke leerstof: Informeren
- Inhoudelijke leerstof: conflicthantering
- Inleiding
- Inleiding
- Inleiding
- Inleiding
- Inleiding counselen E T
- Inleiding emoties
- Inleiding slecht nieuws gesprek
- Inleiding slecht nieuws gesprek
- Instrueren
- Klachten & Kritiek
- Klachten & Kritiek
- Kritiek geven
- Kritiek op verschillende niveaus
- Kritiek op verschillende niveaus
- Kritiek, klachten & fouten (printversie)
- Leerplan (communicatieleer) V E
- Leerplan: communicatieleer
- Metacommunicatie
- Motiveren en overzicht bieden
- Niet leuk, wel leerzaam
- Niet leuk, wel leerzaam
- Niveaus in conflicten
- Niveaus van communicatie
- Oefencasus
- Omgaan met conflicten
- Omgaan met conflicten (cursorisch)
- Omgaan met eigen emoties
- Omgaan met eigen emoties
- Omgaan met kritiek & klachten
- Omstandigheden optimaliseren
- Omstandigheden optimaliseren
- Onderhandel in rondes
- Onderhandelen op niveau
- Ontwikkelingen
- Oogcontact
- Oogcontact en gezichtsuitdrukking
- Oogcontact en gezichtsuitdrukking
- Op zoek naar het slechte nieuws
- Open vragen
- Opgeven
- Opleggen
- Oplossing startpuzzel
- Ordenend-sturend luisteren
- Overleggen
- Overleggen
- Overleggen
- Overleggen
- Parafraseren V
- Parafraseren
- Pers. leerplan (emot. steunen)
- Pers. leerplan (feedback)
- Pers. leerplan (gespreksvaardigheden) V
- Pers. leerplan (informeren)
- Pers. leerplan (omgaan met kritiek & klachten)
- Pers. leerplan (voorlichting & begeleiding)
- Pers.leerplan (consultvaardigheden) V
- Pers.leerplan opstellen (conflicthantering)
- Pers.leerplan opstellen (counselen) V
- Pers.leerplan opstellen (Slecht nieuws)
- Perspectief Ellen de Groot
- Perspectief Ineke de Boer
- Perspectief Marjan de Wit
- Perspectief Monique Bakker
- Perspectief patient: Marlies de Winter
- Perspectief Saskia Molenaar
- Praat in de ik-vorm
- Presentatie van de uitleg
- Printversie basisbegrippen
- Printversie leerstof counselen
- Printversie omgaan met conflicten
- Printversie omgaan met emoties
- Printversie relevantie & belang
- Printversie slecht-nieuwsgesprek
- Probleemverhelderen
- Probleemverhelderen
- Proces probleemoplossen (algemeen)
- Referentiekaders van betrokkenen V
- Reflectie (communicatieleer) V
- Reflectie (conflicthantering)
- Reflectie (counselen)
- Reflectie (emot. steunen)
- Reflectie (feedback)
- Reflectie (gespreksvaardigheden)
- Reflectie (informeren)
- Reflectie (omgaan met kritiek & klachten)
- Reflectie (slecht nieuws gesprek)
- Reflectie (voorlichting & begeleiding)
- Ruimte bieden
- Samen zoeken naar een oplossing
- Samen zoeken naar een oplossing
- Samenvatten
- Samenvatting slecht nieuws gesprek
- Schriftelijk rapporteren
- Schriftelijk reageren op een klacht
- Schriftelijk reageren op een klacht
- Slecht-nieuwsgesprek E T
- Slecht-nieuwsgesprek
- Spreekstijl
- Stappenplan (communicatieleer)
- Stappenplan (conflicthantering)
- Stappenplan (counselen) V
- Stappenplan (emot. steunen)
- Stappenplan (feedback)
- Stappenplan (gespreksvaardigheden)
- Stappenplan (informeren)
- Stappenplan (voorlichting & begeleiding)
- Stappenplan Consultvaardigheden
- Stappenplan: omgaan met kritiek & klachten
- Stemgebruik
- Stiltes hanteren
- Stimuleren
- Structuur van de uitleg
- Symbolische informatie V
- Toegeven
- Twee-kolommen techniek
- Uiterlijk
- Uiterlijk gebruiken
- Uiterlijk gebruiken
- Uiterlijk gebruiken
- Uw standpunt naar voren brengen
- Uw standpunt naar voren brengen
- Vakinhoudelijke fouten
- Verbaal volgen
- Verduidelijken
- Verstoringen in feedback
- Vertelvaardigheden V
- Vier benaderingen van conflicten
- Voorafgaand
- Voorlichten
- Voorlichten
- Vormaspecten: communicatiemedia
- Vormaspecten: congruente en paradoxale communicatie
- Vormaspecten: niveaus van communicatie
- Vormaspecten: verbale en nonverbale communicatie
- Vragen stellen
- Weerstand tegen het praten over emoties
- Wetmatigheden van emoties
- Wetmatigheden van emoties
- Z-Module
- z.Voorlichting
- Zelfbescherming (ELO)
- Zelfbescherming (printversie)
- Zorgvuldig beslissen; een model