5.4.3 Motivatie
Motiverend zijn betekent dat men inspeelt op die zaken waar (andere) mensen energie van krijgen.
Hoe doe ik dat?
- U formuleert de kern van (uw) motieven met behulp van vijf sleutelvragen
- U vertelt in 1 minuut aan iemand die u niet kent wat u doet, welke dienstverlening u organiseert of wat u voor iemand kunt betekenen
- Pas op met het toelichten van uw aanbod. Omschrijf vooral waar de ander wezenlijk mee geholpen is
- Breng uw capaciteiten in relatie met kansen in de markt. Bedenk daarbij welke ‘personal brand’ voor u een bron van inspiratie is
- U toetst het persoonlijke merk dat u voor ogen hebt aan dat van collega-professionals. Leg het voor aan anderen die u goed kennen. Vraag feedback en scherp het beeld aan. Weet bovendien dat u als merk alleen kans van slagen hebt als het beeld consistent is, en als u het ook consequent uitdraagt met uw optreden en presentatie, inclusief kleding, visitekaartje, uitstraling en stemgebruik. Gedraag u als een ondernemende organisator!
- U brengt uw imago in lijn met uw identiteit
- U maakt uzelf als professional en uw eigen plek in de markt zichtbaar.
Meer weten? Zie Eigenschappen