3.1.2.4.1 Fouten
Veel gemaakt fouten bij het maken van notulen zijn:
- Opnemen van conclusies over de uitkomsten van de vergadering, bijvoorbeeld het feit dat over een bepaald agendapunt een onduidelijk of onwerkbaar besluit is genomen. Deze constateringen achteraf dient de notulist aan de voorzitter te melden, maar niet in de notulen op te nemen
- Opnemen van informatie die pas na de vergadering bekend werd, zoals de reactie van anderen op een besluit, onvoorziene problemen bij de uitvoering van een besluit, etc. Deze informatie hoort eveneens niet thuis in de notulen, maar moet in een volgende vergadering besproken worden
- Weergeven van iemands standpunt en argumenten zonder vermelding van diens naam
- Weergeven van afspraken zonder vermelding van de namen van de uitvoerders
- Waardeoordelen van de notulist zelf over bepaalde standpunten of personen
- Weglaten of juist benadrukken van bepaalde argumenten zonder dat daarom in de vergadering is gevraagd.
Meer weten? Zie Notulist