Welkom bezoeker. [
Inloggen
] [ Tekstgrootte
A
A
A
| Weergave:
Presentatie
/
Normaal
]
[
Portaal
] [
Sitemap
] [
Zoeken
]
AHMAS
>
ahmas
>
a. communicatie
>
ahmas
>
b. methode
Content
VETO
A. Communicatie
A. Communicatieleer
B. Methode
Inleiding methode
1. Denkwijze
2. Modelleringswijze
2.2.1 VPRO-model
2.2.2 Interview-model
2.2.3 RULO-model
2.2.4 SDM-model
2.2.5 Dialoog-model
2.2.6 Discussie-model
3. Werkwijze
3.1 Werkvormen
3.1.1 Consultatie
3.1.1.1 Anamnese
3.1.1.2 Voorlichten
3.1.1.2.1 Informeren
3.1.1.2.1.1 Zelfredzaam
3.1.1.2.1.2 Structureren
3.1.1.2.1.3 Overdrachtscrit.
3.1.1.2.1.3.1.1 VPRO-M.
3.1.1.2.1.4 Uitvoeringsverm.
3.1.1.2.2 Steunen
3.1.1.2.2.1 Emotionaliteit
3.1.1.2.2.1.1 Waar
3.1.1.2.2.1.2 Herbeleving
3.1.1.2.2.1.3 Kortzichtig
3.1.1.2.2.2 Meewerken
3.1.1.2.2.2.1.5 Ongepast
3.1.1.2.2.3 Herkenning
3.1.1.2.2.3.1 Eigen emo
3.1.1.2.2.4 Neutraliseren
3.1.1.2.3 Casus
3.1.1.2.3 Slecht-nieuws
3.1.1.2.3.1 Zelfredzaam
3.1.1.2.3.2.1 Kort
3.1.1.2.3.2.1 Voorbereiding
3.1.1.2.3.2.3 Verwerking
3.1.1.2.3.2.4 Houvast
3.1.1.2.3.2.5 Vervolg
3.1.1.2.3.6 Zelfzorg
3.1.1.2.4 Adviseren
3.1.1.2.5 Compliance
3.1.1.2.6 Instrueren
3.1.1.2.7 Counseling
3.1.1.2.7.1.Ratio
3.1.1.2.7.2 Begeleiden
3.1.1.2.7.2.1 Duidelijk
3.1.1.2.7.2.2 Stimuleren
3.1.1.2.7.2.3 Toelichten
3.1.1.2.7.2.4 Persoonlijk
3.1.1.2.7.3 Twee-K.
3.1.1.2.8 Dienstverlening
3.1.1.2.8.1 Empoweren
3.1.1.3 Overleggen
3.1.1.3.1 De ander
3.1.1.3.2 Uw standpunt
3.1.1.3.3 Samenwerken
3.1.1.4 Voorwaarden
3.1.1.4.1 Zelfwerkzaam
3.1.1.4.2 Maatwerk
3.1.1.4.3 Cultuur
3.1.1.4.3.1 The medium
3.1.1.4.3.2 Sociale druk
3.1.1.4.4 Logistiek
3.1.1.4.4.1 Ruimtes
3.1.1.4.4.2 Direct
3.1.1.4.4.3 Indirect
3.1.1.5 Continuiteit
3.1.2 Vergaderen
3.1.2.1 Groepen
3.1.2.1.1 Taakfunctie
3.1.2.1.2 Werkklimaat
3.1.2.1.3 Problemen
3.1.2.1.3.1 Miscomm.
3.1.2.1.3.2 Patronen
3.1.2.1.4 Verenigen
3.1.2.1.5 Richten
3.1.2.1.6 Mobiliseren
3.1.2.1.7 MDO
3.1.2.2 Groepsrollen
3.1.2.2.1 Taakrol
3.1.2.2.2 Procesrol
3.1.2.2.3 Disfunct.rol
3.1.2.2.3.1.1.2 Layout
3.1.2.2.3.1.7.1 Niveau
3.1.2.2.4 Balans
3.1.2.3 Voorzitter
3.1.2.3.1 Voorbereiding
3.1.2.3.1.1 Agenda
3.1.2.3.1.1.1 Doelen
3.1.2.3.2 Structureren
3.1.2.3.3 Begeleiden
3.1.2.3.4 Samenwerking
3.1.2.3.4.1 Stimuleren
3.1.2.3.5 Positie
3.1.2.3.6 Uitstraling
3.1.2.3.7 Ingrijpen
3.1.2.4 Notulist
3.1.2.4.1 Fouten
3.1.2.4.2 Faciliteren
3.1.2.5 Structureren
3.1.2.6 Problemen
3.1.2.6.1 Voorwaarden
3.1.2.6.2 Emoties
3.1.2.6.3 Miscomm.
3.1.2.6.4 Technieken
3.1.2.6.5 Vergadertijger
3.1.2.7 Tips
3.1.3 Feedback
3.1.3.1 Feedback krijgen
3.1.3.2 Feedback geven
3.1.3.3 Verstoringen
3.1.3.3.1 Oorzaken
3.1.3.4 Kritiek
3.1.3.4.1 Fouten
3.1.3.4.1 Leerzaam
3.1.3.4.1.1 Pro-actief
3.1.3.4.1.1.1 Initiatief
3.1.3.4.1.1.2 Reactief
3.1.3.4.1.3 Amoreel
3.1.3.4.2 Kritiek krijgen
3.1.3.4.2.1 Weigeren
3.1.3.4.3 Kritiek geven
3.1.3.4.4 Niveaus
3.1.3.5 Oefenen
3.1.3.6 Feedforward
3.1.4 Conflicthantering
3.1.4.2 Strikte aanpak
3.1.4.2.1 Basisposities
3.1.4.2.1.1 Opgeven
3.1.4.2.1.2 Opleggen
3.1.4.2.1.3 Toegeven
3.1.4.2.2 Onbegrip
3.1.4.2.3 Slecht-nieuws
3.1.4.3 Doseren
3.1.4.4. Ik-vorm
3.1.4.5 Op niveau
3.1.4.6 Diagnostiek
3.1.4.7 Greep houden
3.1.5 Dialoog
3.1.5.1 Wederkerigheid
3.1.5.2 Onbevooroord.
3.1.5.3 Vragen
3.1.6 Discussieren
3.1.7 Presenteren
3.1.7.1 Overtuigingsk.
3.1.7.1.1 Bouwstenen
3.1.7.1.2 Logica
3.1.7.1.3 Fouten
3.1.7.1.4 Sympathie
3.1.7.1.4.1 Duidelijkheid
3.1.7.1.4.2 Belonen
3.1.7.1.4.3 Twee kanten
3.1.7.1.4.4 Humor
3.1.7.1.4.5 Angst
3.1.7.1.4.6 Geloofwaardig
3.1.7.1.4.7 Anderen
3.1.7.1.4.8 Rolmodel
3.1.7.2 Verhaal
3.1.7.2.1 Spreekstijl
3.1.7.2.2 Stemgebruik
3.1.7.2.3 Oogcontact
3.1.7.2.4 Houding
3.1.7.2.5 Uiterlijk
3.1.7.2.6 Voorbereiding
3.1.7.3 Publiek
3.1.7.3.1 Aandachtspunten
3.1.7.3.2 Praktisch
3.1.7.3.3 Doelgroep
3.1.7.4 Voorbeelden
3.1.7.6 Casus
3.1.8 Gezamenlijk besluiten
3.1.8.1 Verhelderen
3.1.8.2 Beoordelingscriteria
3.1.8.3 Brainstormen
3.1.8.4 Beoordelen
3.1.8.5 Begeleiden
3.1.8.6 Anticiperen
3.1.8.7 Evaluatie
3.1.9 Onderhandelen
3.1.9.1 Strategisch
3.1.9.1.1 Ik-vorm
3.1.9.1.2 Redelijk
3.1.9.1.3 Constructief
3.1.9.1.4 Tips en trucs
3.1.9.2 Verleiden
3.1.9.3 Rondes
3.2 Gespreksvaardigheden
3.2.1 Luistervaardigheden
3.2.1.1 Actief luisteren
3.2.1.2 Explorerend luisteren
3.2.1.3 Steunend luisteren
3.2.1.4 Sturend luisteren
3.2.2 Vertelvaardigheden
3.2.2.1 Motiveren
3.2.2.2. Structuur
3.2.2.2.1 Kernen
3.2.2.2.2 Paragraferen
3.2.2.3 Formulering
3.2.2.4 Narratief
3.2.2.4.1 Zes P's
3.2.2.5 Retoriek
3.2.2.6 Doseren
3.2.2.7 Timing
3.2.2.8 Psychologie
3.2.3 Structurerende vaardigheden
3.3 Gesprekstechnieken
3.3.01 Aandacht geven
3.3.02 Aanmoedigen
3.3.03 Agenderen
3.3.04 Concretiseren
3.3.05 Gevoelsreflectie
3.3.06 Hardop denken
3.3.07 Metacommunicatie
3.3.08 Mimiek
3.3.09 Oogcontact
3.3.10 Parafraseren
3.3.11 Ruimte bieden
3.3.12 Samenvatten
3.3.13 Stiltes hanteren
3.3.14 Uiterlijk
3.3.15 Verbaal volgen
3.3.16 Vragen stellen
3.3.16.1 Open vragen
3.3.16.2 Gesloten vragen
3.3.16.3 Doorvragen
3.3.16.4 Kwaliteit
3.3.16.4.1 Journalistiek
4. Beheerwijze
4.1 Structureren
4.1.1 Introductie
4.1.2 Kernen
4.1.3 Paragraaf
4.1.4 Afronding
5. Ondersteuningswijze
5.1 AV-middelen
5.2 Beelden
5.3 Checklist (inhoud)
5.4 Checklist (betoog)
5.5 Checklist (vorm)
x.2.4.1 Overlegstructuur
x.2.7.7 Hulpmiddelen
x.3.1.1.2.1.4 Hulpmiddelen
x.3.1.1.2.1.4.1 Juistheid
x.3.1.1.2.1.4.2 Steun ervaren
x.3.1.1.2.1.4.3 Informatiedrager
C. Communicator
D. Ervaringsdesk.
E. Studiemodules
VETO
Voorbeelden
Intercollegiale evaluatie
Dit kan beter